TACITURN GIRL

Aku sayang dia macam mana aku sayang nyawa aku ,yeah semua orang perna dengar kan ayat macam ni .But ,cuba faham kan and dalami ayat ni :)

Siti Zulaikha ,aku berjanji pada kau yang aku akan belajar bersungguh sungguh then sambung belajar kerja bagus bagus and last sekali ,aku nak bina keluarga dengan kau kat Kuala Lumpur .Masih awal ? itu pada korang ,but aku tengah susun perancangan untuk masa depan aku supaya matlamat aku hidup sebagai manusia dapat dicapai .Takkan korang nak tunggu da dapat kerja bagus bagus baru nak pikir ? baru terhegeh hegeh nak susun ? Nope ! aku bukan macam tu ,sebab MASA DEPAN aku DI TANGAN SENDIRI.

Untuk dia ,aku sanggup buat apa sahaja lepas da berjaya supaya dia bahagia .Kenapa ? sebab aku nak dia hidup senang dan happy dengan aku .Kita MELAYU terlampau di mengikut apa yang di buat oleh orang yang terdahulu . Maksud aku ,kita boleh mengubah nasib kita untuk hidup lebih bahagia .Kenapa pula tidak ? sebab seperti yang aku tulis tadi MASA DEPAN aku DI TANGAN SENDIRI .Kenapa tak ubah ? Kenapa masih mahu mengikut rentak yang gagal .

Walaupun gaduh tu selalu ,tapi itu la dugaan yang KITA perlu hadapi sayang .Untuk capai ke peringkat seterusnya sehingga kita berjaya membina keluarga bersama .Like i said ,semua orang berhak mempunyai apa yang dia impikan macam kereta mahal ? rumah banglo ? kaya raya ? tapi mesti tempuh dugaan yang Tuhan berikan baru dapat ,betul ? .Takan kau berdoa " Ya Allah ,berikan la aku kereta Ferrari ! " PAMMM ! jatuh dari langit sebiji Ferrari ,ADA ? Dalam erti kata lain ,tak guna berdoa jika tidak berusaha .Tak guna berusaha jika tak berani menghadapi dugaan untuk capai apa yang KITA nak sayang .Apa yang KITA nak ? Hidup bahagia satu hari nanti kan ? so ,ini la dugaan nya .

Cakap tak serupa bikin ? itu terpulang ,tapi apa yang aku faham ini yang aku kongsikan .pemikiran berbeza setiap manusia .