Berkhimat Untuk Negara

Assalammualaikum kawan kawan yand sudi baca entri ini .

Haihhh (mengeluh) kadang kadang aku rasa ada positif dan negatif mengenai program tersebut ,Ramai orang yang tak dapat tetapi nak .Ramai orang yang dapat ,ibarat akan dipancung kepala dimedan perang 

Memang berat hati aku nak meninggalkan keluarga selama 3 bulan ,bukan keluarga saja bah kan orang yang selalu beri semangat iaitu Siti Zulaikha pun aku rasa berat .Nak buat macam mana ? Aku terpaksa pergi ,pergi untuk mengubah keperibadian aku supaya menjadi orang yang berguna kerana aku hanya la insan yang kerdil berimpian besar untuk melakukan anjakan paradigma satu hari nanti 

Mungkin program seperti ini akan mengubah aku menjadi lebih baik ? Siapa tahu ? 
Aku perlu berani ,berani untuk apa ? 
Untuk menghadapi cabaran ini .Cabaran ? Maksud aku cabaran untuk bergaul dengan masyarakat diluar sana ,harap harap tak ada adegan KL Gangster dalam kem tu nanti 

Aku dapat di...
Kau dapat kat mana ? 

Apa khabar orang Melaka ,aku bersedia berkhidmat untuk negara .